Na zaměstnance se dívejte jako na investici

Na zaměstnance se dívejte jako na investici

mladypodnikatel_md

Ve video rozhovoru Magdy Divišové a Jiřího Rosteckého, který se natáčel v redakci MladéhoPodnikatele,  zaznělo mnoho zajímavých myšlenek, mezi nimi:

„Na zaměstnance se dívejte jako na investici.
Platí to i pro malé firmy, které nemají neomezené zdroje na odměny,
ale chtějí růst.“

Vždy je totiž důležité vědět, proč o přijetí nového zaměstnance uvažujete a v čem a jak by vám mohl pomoci. Pokud bude jeho přínos v blízké budoucnosti vyšší (přivede nové zákazníky, zvýší prodej apod.) než výdaje, není o čem přemýšlet. Pokud se jeho přínos projeví až za delší časové období, je rozhodování obtížnější, kromě obchodní strategie totiž záleží i na dalších aspektech, jako například na tom, o jakou konkrétní činnost se jedná a jaké dodatečné zdroje financování máte k dispozici.

„Nábor má být efektivní, pro a proti musejí být řečeny hned na začátku.“

Máte-li při hledání zaměstnanců uspět a vybrat nejen ty nejlepší, ale také ty, kteří vám v týmu vydrží a budou v něm spokojení, není vhodné cokoliv zastírat. Sebemenší nejasnost, ať už v oblasti organizace práce, jejím rozvržení, způsobu kontroly či čemkoliv jiném, může zapříčinit brzký odchod nového kolegy nebo ukončení pracovního poměru z vaší strany, a tedy znehodnocení investovaného času, energie i financí na nábor, zaškolení, vybavení aj.

„Drtivá většina aktivit ve společnosti je zaměřena na přivádění nových zákazníků,
na rozvoj a zaměstnance již nezbývá čas.“

Lidé, především pak ti talentovaní, schopní, motivovaní a nadšení, jsou obrovskou konkurenční výhodou. Týká se to všech oblastí ekonomiky, e-commerce však ještě více. Situace v online prostředí se mění každým okamžikem, je obtížné zůstat v obraze a přitom neustále hledat nové a nové zaměstnance z důvodu vysoké fluktuace. Úzce s tím souvisí i další Magdina věta:

„Buďte lidští a pracujte na tom, aby se vaši zaměstnanci cítili dobře.“

Jiří se ptal ale také na aktuální stav HR v české e-commerce. A Magda mu prozradila, o jaké odborníky je, kromě programátorů, mezi e-shopy největší zájem:

„Nejobsazovanější pozicí v online marketingu je naprosto typicky markeťák.
Je ale otázkou, co tím má kdo na mysli.”

Zmínila dále, koho a proč  práce v e-commerce láká:

„Do e-commerce míří zejména mladí lidé.
Je zajímavá, líbivá, nová a inovativní.“

Nebo nastínila, co by se stalo v případě, kdy by na český trh vstoupil některý z významných zahraničních e-shopů:

„Pokud přijde, došlo by k přesunu pracovní síly.
Spousta lidí by chtěla pracovat pro velký brand.“

Více se dozvíte ve videu níže a na stránkách mladypodnikatel.cz pak najdete odkazy na zajímavé weby, blogy a články.