6 skvělých způsobů, jak zaujmout superzaměstnance

6 skvělých způsobů, jak zaujmout superzaměstnance

superzamestnanec

Vybrat vhodného uchazeče o práci je samo o sobě nesmírně namáhavé. Vyvěsíte inzerát, pustíte zprávu na sociálních sítích a pak v tichém zoufalství sledujete, jak počet odpovědí a životopisů ve vaší e-mailové schránce narůstá z 10 na 20, z 20 na 50, z 50 na 100 a více. Přitom s naprostou jistotou víte, že většina nebude odpovídat vašim požadavkům a ten zbytek vašim představám.

Superzaměstnanci práci mají

Většinou. Neposílají motivační dopisy, neprocházejí nabídky práce. Pokud přijde čas změny, vyberou si z těch, se kterými se na ně obracejí headhunteři, agentury a společnosti známých jmen.

Jak je tedy zaujmout? Jak je nalákat a „chytit do sítě“?

Zkuste některou z níže uvedených rad. Jiným se osvědčily.

  1. Buďte vizuální: Zapomeňte na nudné inzeráty, vypisování požadavků a benefitů. Ohromte potenciální uchazeče originálním a neotřelým designem. Zařiďte, aby si vás všimli, zapamatovali si vás, chtěli vás!
  2. Použijte netradiční média: Psaná nabídka je běžná praxe. S tou se ale nemusíte spokojit. Existuje mnoho jiných, zajímavějších formátů, které vyvolají požadovaný „wow“ efekt. Zkuste billboardu, virální video nebo píseň. Pokud si to užijete vy, užijí si to spíše i oni.
  3. Pošlete jim dárek: Vzpomínáte ještě na „modrou koblihu“? Náborovou akci společnosti Skype, v rámci které dorazily programátorům v Praze podezřelé krabice?
  4. Buďte tam, kde jsou oni: Zkrátka vyrazte tam, kam vyrážejí nadšenci pro oblast, pro kterou hledáte odborníky. Zkuste Meetupy, Copycamp, konference, snídaně a další. Váš superzaměstnanec může sedět v publiku nebo si právě teď chystá svoji prezentaci.
  5. Předložte jim výzvu: Otestujte jejich schopnosti hned na začátku a zároveň tak upoutejte jejich pozornost. Udělejte z náboru „hon za pokladem“, hru, které nelze odolat. Můžete zkusit šifry, výpočty, hádanky či jazykové hlavolamy.

Je to málo. Pak zkuste nabídnout netradiční benefity. Ukažte jim něco, co jen tak někdo nemá, třeba skluzavku v kanceláři, kurzy potápění a pronájem firemní chatky na tropickém ostrově pro ty, kteří u vás vydrží déle než 10 let. Pružná pracovní doba, notebook a telefon jsou benefity, které už dnes zaměstnanci e-commerce považují spíše za samozřejmost.

Poděkování za fotografii: daspader via Compfight cc