Víme, kolik si vydělají online specialisté

Víme, kolik si vydělají online specialisté

salary_online

Česká e-commerce neustále roste. Podle zprávy společnosti Acomware dokonce tempo jejího růstu dosáhlo v 1. čtvrtletí téměř dvojnásobku odborníky původně předpovídané hodnoty – 23 % oproti 10-15 %.

Pozitivní trend se přirozeně odráží i v odměnách online specialistů, kteří v e-commerce pracují. Ti zaznamenali v roce 2014 růst mezd oproti roku 2013 ve 45 %, snížení ve 4 %. Ve zbylých 51 % pak zůstala výše odměny beze změny.

S dalším navýšením počítá letošní rok 61 % online odborníků, přičemž optimističtější jsou ti, kteří si polepšili již vloni – v růst mzdy věří 74 % z nich.

Délka praxe je klíčová

Výši mzdy v e-commerce výrazně ovlivňuje počet let praxe daného uchazeče. Senior si tak průměrně přijde na 2-3násobek toho, co junior.

  • E-mailing specialista – nástup junior 18 000 Kč, senior 45 000 Kč
  • PPC specialista – nástup junior 17 500 Kč, senior 39 000 Kč
  • SEO specialista – nástup junior 17 500 Kč, senior 36 500 Kč
  • Marketing manager/E-commerce manager– nástup junior 24 000 Kč, senior 43 000 Kč

Více o průměrných mzdách v e-commerce bez ohledu na délku praxe napoví obrázek níže, více nejen o mzdách pak najdete v naší infografice.

infografika_prumer_hrube_mzdy

Nováčci zkrátka nepřijdou

Junioři mají často větší šanci na získání vytoužené práce. 50 % e-shopů dá totiž při výběru nových zaměstnanců přednost šikovným a nadšeným začátečníkům (oproti 36 % e-shopů, které preferují seniory).

„Pokud stojí zaměstnavatel u volby, jestli vezme nadšeného začátečníka, nebo zkušeného manažera, z hlediska úspory nákladů častěji preferuje nováčka. Toho totiž relativně snadno a relativně rychle doučí odbornostem, které jsou potřeba právě na jeho místě,” uvádí k tomu Zábojníková.

Navíc mohou již po třech měsících dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

Fotografie: Incase. via Compfight cc