V čem vyrazit do kanceláře a netrhnout si ostudu

V čem vyrazit do kanceláře a netrhnout si ostudu

dress_code

Pokud v zaměstnání disponujete směrnicí, která přesně určí, co si do práce (ne)obléknout, běžně, někdy, nikdy (tzv. Dress Code), můžete se dost možná považovat za ty šťastnější. Nemusíte dennodenně řešit otázky typu: Nejsou tyhle úzké kalhoty úzké až příliš? Neměl bych si na schůzku přece jenom vzít kravatu? Navíc se snáze vyhnete faux pas v případech, kdy se nakonec přece jen rozhodnete špatně.

Práce v online prostředí je, stejně jako třeba práce v reklamních agenturách nebo IT, v tomto, stejně jako v mnoha dalších ohledech, jiná, uvolněnější. Potkat na chodbě kolegu ve sneakerskách a tričku s obrázkem akčního hrdiny není výjimkou, ale spíše pravidlem. Jsou ale určité hranice, které by, podle mě i některých odborníků, měly zůstat nepokořeny, pro pohodu jedince i celého pracovního kolektivu.

  1. Odhalení: Ženy, které ukazují až příliš ze svého těla, údajně ztrácejí na profesionalitě a povýšení se jim vyhýbá. O pánech se studie nezmiňují, lze jen předpokládat, že pro ně to platí zrovna tak.
  2. Sandály: V parném létě je uvítají zastánci obou pohlaví, zapomenout by ale měli na ponožky, byť jsou sebemodernější.
  3. Tepláky: Mikiny s kapucí i bez kapuce už si do ležérního šatníku cestu našly, stejně jako legíny nebo tričko s gumou v pase. Tepláky ale stále patří na zahradu, do posilovny, na gauč, v kanceláři nemají co dělat.
  4. Průhledné oblečení: Ani krásné spodní prádlo to nezachrání. Něco má zkrátka pohledům kolegů zůstat skryto.
  5. Krátké sukně a šortky: Hodí se na pláž. Co dodat? Třeba to, že podle Barbary Pachter, autorky několika knih o pracovní etiketě a komunikaci, jsou kotníky vizuálně velmi přitažlivé. Lidé se dívají na ně a ne do očí toho, s kým hovoří.
  6. Špatná velikost: Oblečení větší velikosti je menší zlo než oblečení, které je evidentně malé. Obojí je ale neestetické a může vyvolávat rozpaky.

Těm, kteří si nechtějí s outfitem a jeho vhodností lámat hlavu, přijde vhod například nápad Matildy Kahl, kreativní ředitelky v Saatchi & Saatchi, která si vytvořila vlastní pracovní uniformu. Nosí ji už třetím rokem a o změně neuvažuje, má totiž více energie a prostoru na řešení zajímavějších výzev. Nutno podotknout, že Matilda nepřišla s ničím novým, podobně si počínal Steve Jobs a stále počíná třeba i Mark Zuckerberg.

Fotografie: Daniel Nanescu / www.splitshire.com via CC BY