Zlín je nová Praha :), pojďte pracovat jako performance specialista pro regionálního lídra ecommerce

Zlín je nová Praha :), pojďte pracovat jako performance specialista pro regionálního lídra ecommerce

screen-shot-2016-09-26-at-16-38-51

HP TRONIC Zlín, společnost s devítimiliardovým obratem, která má v portfoliu značky jako EURONICS, Kasa, Hej, Eta a hotely Lanterna, Horal a Galík, byla založena 1. srpna 1990. Dává práci více než 1300 zaměstnancům a stále roste. Sídlo bylo, je a bude ve Zlíně.

Aktuálně hledá novou klíčovou posilu. Performance specialistu, který bude řídit výkonové kanály všech eshopů, agenturu a hledat nové cesty pro efektivnější práci výkonových formátů.

Protože se téměř vše v HP TRONICu peče na Moravě a na klasických konferencích věnovaných online marketingu/ecommerce zástupce HP TRONICu moc potkat nemůžete, řekla jsem si, že bližší představení jedné z největších firem ve zlínském regionu nebude od věci.

Chtěla bych vám představit generálního ředitele HP TRONICu, Daniela Večeřu a manažera pro online, Vaška Böhma. Nejprve jsem vyzpovídala Vaška, který si k sobě hledá pravou ruku na performance a právě on by byl váš budoucí šéf.

img_3135_final_resize

1.     Vašku, jak dlouho pracuješ v HP a co přesně děláš?

Dnes už to bude bezmála 6 let. V průběhu toho času jsem v HP dělal už docela dost věcí, ale pořád se pohybuju okolo ecommerce. Nejprve jsem rozjížděl eshop pro Euronics a ten pak i vedl. Pak jsem se chvíli zabýval CRM, protože jsme spolu s vedením dospěli k závěru, že pokud to máme dělat dobře, tak musíme i dobře znát své zákazníky. A od jara tohoto roku zastřešuju celé oddělení online marketingu pro všechny tři hlavní eshopy HP, tedy Euronics.cz, Kasa.cz a Hej.sk

2. Co nejvíc tě na tvojí práci baví? A co naopak míň?

Obecně mě nejvíc baví cokoliv, kde je vidět progres. Nejméně opak toho, tedy věci, které se vlečou a znatelné výsledky jsou tak trochu v nedohlednu. A pak mě taky moc nebaví administrativa, ale to beru jako nutnou součást každého z nás. Co je ale pořád mojí srdcovkou je vývoj webů z pohledu nových funkcí a ruku v ruce s tím UX a pak taky analytika, protože ta právě často odhaluje ten zmiňovaný progres.

3. Jak bys v krátkosti popsal HP Tronic, je to spíš velká korporace (víme, že máte přes 1300 lidí, to už je něco) nebo se daří držet toho rodinného ducha, který byl v HP od začátku, jak to vidíš ty?

Společně s růstem firmy a její velikostí se stalo nutností zavést do řízení některé korporátní prvky. Ale i přesto když se mě někdo zeptá, jaké je HP, tak říkám, že je to takový rodinný podnik o 1300 zaměstnancích 🙂 .  Takže ano, zejména tady na centrále se pořád drží ten rodinný duch firmy a to je současně něco, proč už jsem tady tak dlouho a stále mě to baví.

4. Jakou máš partu kolem sebe, v týmu, zajdete si občas posedět? Těšíš se v neděli na pondělí? A popravdě! 🙂

V tomto jsem měl štěstí. V rámci týmu máme fakt dobré vztahy a vedle práce si sedíme i povahově, což považuju za velmi důležité. Přeci jen člověk tráví v práci spoustu času, a tak jsou jeho kolegové vždy takovou druhou rodinou, takže není nic horšího, než si nesednout s kolegy 🙂 . Co se týče toho posezení, tak to jediné mě trochu mrzí. Vyjma dvou nových kolegyň není nikdo přímo ze Zlína, takže to potkávání se mimo práci je složité.

5. Pojďme k pozici, pro kterou hledáme toho správného/tu pravou, řekni nám o ní prosím pár slov. Co zajímavého v ní člověk může dělat?

Nejzajímavější na tom je bezesporu pro koho to bude dělat. Všechny tři značky (Euronics, Kasa i Hej) patří mezi největší jména české i slovenské ecommerce.

Z toho plyne, že starat se o online výkonové zdroje takových značek už je vážně velkou výzvou, zodpovědností, ale současně jistou mírou prestiže.

Na této pozici má dotyčný/á možnost řídit, optimalizovat a rozvíjet výkonové zdroje v podstatě na té nejvyšší možné úrovni, na jakou se dá na CZ/SK trhu dosáhnout.

Současně komunikuje s klíčovými lidmi z Google, Seznamu a řady dalších.

Je jen pár lidí, kteří se k něčemu takovému dostanou.

6. Jak bys prosím tě popsal běžný den na performance specialisty/manažera?

Nejdůležitější je hlídat efektivitu svěřených zdrojů – takže ideálně hned ráno by si měl zkontrolovat čísla.

Pak obvykle komunikuje jak s agenturami, tak dovnitř firmy, případně přímo s poskytovateli prostoru (zejména Google a Seznam).

Dále by se měl/a snažit hledat stále nové příležitosti, a to buď využitím opravdu nových možností/formátů, nebo analýzou dat – k ruce má online analytičku.

Zkušený performance specialista ví, že jednotlivé zdroje se vzájemně ovlivňují, takže by měl/a rozplétat i tyto data a snažit se najít příležitosti, jak je využít.

A pak obvykle i již zmíněná nutnost, a to nějaká ta administrativa.

7. Koho přesně hledáš, teď myslím charakterově?

Dotyčný musí být především nadšený pro věc. Takový člověk se pak sám snaží neustále rozvíjet své vědomosti a tlačit sebe i firmu pro kterou pracuje dopředu. Taky musí být komunikativní, lidský (někteří lidé v ecommerce mají takový nešvar, že jim nikdo jiný než jiní ecommrecáci nerozumí 🙂 , velmi zodpovědný a nesmí se bát. Často bude v opoziční roli proti agenturám nebo dodavatelům, kdy zájmy obou stran nemusí být vždy zcela shodné. A určitě musí mít smysl pro humor, protože děláme sice hodně zajímavou práci, ale taky náročnou a zodpovědnou a musíme si to umět občas i trochu odlehčit.

8. A naopak, koho raději ne?

Jak jsem řekl, tato práce nese i vysokou zodpovědnost, takže vyžaduje někoho opravdu zkušeného, kdo vždy přesně ví co se děje nebo bude dít a proč. Takže přesto, že se standardně nebráním i juniorům, tak na tuto pozici hledáme někoho, kdo už fakt ví.

9. Ok. Takže hledáme spíš ostříleného vlka, fajn! Co dalšího kromě výkonového marketingu a vedení agentury by měl ovládat?

Přesně tak. Jak jsem už uvedl u předchozího dotazu, je to hodně i o analytice. Osobně mám právě proto online marketing rád, všechno se dá měřit a analyzovat a naprostá většina kroků se dá podložit čísly. Takže určitě perfektní znalost Google Analytics, práce s daty a schopnost tyto data interpretovat. S tím ale do jisté míry může pomoci naše analytička.

10. Čeká na nového člověka něco vážně velkého, třeba velikost rozpočtu, inovace, nové projekty?

HP je hodně velká a hodně dynamická firma a česká ecommerce je taky jednou z nejdynamičtějších v Evropě. Takže určitě ano ke všem bodům!

Vašku, díky moc za tvůj čas!

No a nedalo mi to nezeptat se alespoň na dvě otázky generálního ředitele, Daniela Večeři, který mimochodem šéfuje HP TRONICu už 17 let.

screen-shot-2016-09-26-at-16-38-51
Daniel Večeřa, generální ředitel společnosti HP TRONIC

1. Pojďte trošku zamotivovat čtenáře, co je v HP TRONICu podle vás jedinečné?

Nevím jestli jedinečné, ale způsob a styl přístupu k práci, který u nás cítím a snažím se jej podporovat, vychází z toho, že drtivá většina z nás tráví v práci třetinu svého produktivního života. Je proto zásadní v jakém prostředí, mezi jakými lidmi a v jaké celkové atmosféře jej strávíme, přičemž to prostředí vytváříme všichni společně. Nedělám si iluze, že by bylo v moci jednoho člověka, aby sám, bez aktivního zapojení většiny ostatních, dokázal vytvořit prostředí vzájemné úcty, respektu a slušnosti, kde není místo pro podrazy a zákulisní hry, kde proaktivita je více než alibismus, kde každý jasně vidí smysl toho, co dělá on a na čem pracuje druhý, kde to co děláme nás baví, kde schopní a pracovití mají reálnou šanci být úspěšní.… Já ale budu vždy usilovat o to, abychom v HP TRONICu právě takovéto prostředí měli. Sobecky říkám, že to dělám hodně kvůli sobě, protože právě v takovém prostředí se cítím dobře a život v něm mě baví… 🙂

2. Vím, že je pro vás zákazník na prvním místě, jak konkrétně se to projevuje do práce celé firmy? Nebo.. můžete například prozradit/nastínit, co nového v tomto směru pro zákazníky připravujete? Na co se můžou oni i nová posila těšit?

Určitě :). Připravujeme toho opravdu hrozně, hrozně moc. Z mého pohledu je středobodem všeho opravdu zákazník. A když se i na zaměstnance (já v duchu „baťovských“ tradic používám raději výraz spolupracovník) díváme jako na takového interního zákazníka, pak to platí opravdu stoprocentně :). Ale zpátky k Vaší otázce: pokusím se vybrat několik novinek, které půjdou vidět navenek – zákazníci Kasy a HEJ se například mohou těšit z nového designu stránek, který jim usnadní nákup a vůbec pohyb na těchto eshopech. Vnímáme velmi pozitivní odezvu na možnost osobních výdejů na prodejnách EURONICS, který mohou využívat, jak zákazníci EURONICSu, tak i zákazníci Kasy a nadále chceme tento způsob rozvíjet jako opravdu komplexní službu a v tomto duchu jej i popularizovat.

Obchodníci se snaží neustále přicházet s novým zbožím, které nadchne zákazníky a pomůže jim trávit život pohodlněji, příjemněji. V tomto směru se samozřejmě maximálně soustředíme na Vánoce a zákazníci se mají opravdu hodně nač těšit.

Cítili jsme určitou schizofrenii mezi Kasahousy – prodejnami a výdejnami eshopu Kasa.cz a prodejnami Euronics, proto teď pracujeme na jejich sloučení. Bude se jednat o prodejny EURONICS, které současně plní funkci KASApointu, tedy funkci výdejny eshopu KASA s opravdu komplexními službami.  Dále rozšiřujeme síť prodejen Euronics, je to koncept, který se nám osvědčil a zákazníci ho milují, snažíme se jim tedy Euronics zavést všude tam, kde to dává smysl. No a konečně pracujeme na zrychlení doby dodání objednaného zboží.

Vypíchl jsem opravdu ale jen střípek toho, co se u nás takzvaně peče, jsme už docela velká firma a vedle Euronicsu, Kasy a Hejka máme ještě Etu nebo hotely v Karlovicích, ale to třeba příště na další článek :-).

Děkuji moc za Váš čas, věřím, že se podařilo představit trošku ze zákulisí HP TRONICu, budu ráda, když si uděláte čas i někdy příště.

A kdo dočetl až sem a chtěl by pracovat pro HP TRONIC ve Zlíně na téhle super pozici, ozvěte se, nejlépe na ahoj@onlinepeople.cz nebo přímo mně – pavlina.zabojnikova@onlinepeople.cz, případně volejte 734 445 535. Ráda Vám prozradím podrobnosti 🙂

 

Pavlína