„Buďte nároční,“ vzkazuje JetSoft svým klientům

„Buďte nároční,“ vzkazuje JetSoft svým klientům

FullSizeRender-4-1024x645

Ryze česká softwarová společnost nabízející komplexní služby v oblasti vývoje a implementace ERP řešení a spravující podnikové informační systémy takových společností jako je ZOOT či Feedo.cz, to je JetSoft, který na trhu působí už více jak deset let. A právě s jeho zakladateli, Miroslavem Koudelkou a Vojtěchem Pihrtem, jsme si povídali nejen o náboru nových.

Pojďme si představit společnost JetSoft. Znáte se již od střední školy  co vás přimělo k založení společnosti?

VP: Na trhu jsme od roku 2002. Impulzem pro založení společnosti bylo dělat něco pro sebe. Oba jsme měli zkušenosti jako zaměstnanci korporátních společností a oba jsme chtěli vyvíjet software. ERP systémy mají široké možnosti v rámci nadstavbových modulů, o které měli klienti zájem, ale nebyl tu někdo, kdo by jim to rozšířil a poskytl komplexní řešení. Začali jsme dělat customizaci a zakázky se začaly postupně nabalovat.

MK: Snažili jsme se přenést to, co bylo výsadou pouze velkých společností, do těch menších a středních firem. Od úplného počátku jsme se tedy kromě implementací a správy ERP systémů Money věnovali programování zakázkových úprav a nadstaveb.

Vojtěch Pikrt a Miroslav Koudelka při práci

Vojtěch Pihrt a Miroslav Koudelka při práci

Věnujete se kromě ERP systémů ještě dalším aktivitám?

MK: Další činnosti, které se věnujeme po celou dobu existence firmy, je vývoj mobilních aplikací. Z počátku pro platformu Windows Mobile a později zejména pro Android.

VP: Vyvinuli jsme mobilního klienta pro všechny verze Money, ale máme i mobilní řešení, které využívá většina koncesionářů Unileveru, divize Algida v ČR i SK.

Jak v současné době řešíte příjem zakázek?

MK: Zatímco dříve jsme se pouštěli do zakázkového vývoje i atypických softwarů, současný trend je zúžit produktové portfolio na klíčové moduly a ty nadále rozvíjet.

Pojďme k vašim klientům  někteří z nich mají i miliardový obrat. Představíte nám některé?

VP: Co se týče našich klientů, máme klienty s obratem v řádech desítek milionů korun i firmy přesahující obrat 1 a více miliard korun. Jmenovat můžeme například Feedo.cz, obchod s kojeneckými potřebami, kde řešíme záležitosti od řízení skladu po napojení na další země, kde Feedo působí. Dále je to ZOOT či Mucos Pharma CZ – distributor léku Wobenzym, přes výrobně-obchodní společnosti a spoustu dalších firem v e-commerce. Výhoda a zajímavost naší práce je právě v té různorodosti. Netočíme se kolem jednoho segmentu či jedné problematiky.

Popište nám trochu blíže řešení, která vašim klientům nabízíte.

MK: Určitě bychom chtěli zdůraznit, že nemáme pouze produkt, který prodáváme, ale naše gró spočívá v komplexnosti řešení, které nabízíme. Rozšířit ho o různé moduly, nabídnout klientům naše široké zkušenosti, překvapit je rozsáhlými znalostmi a předat jim naše know-how. Dnes se věnujeme především integracím ERP systému Money S5, přičemž jsme schopni obsloužit širokou škálu klientů.

VP: Samostatnou kapitolou jsou implementace ERP do segmentu e-commerce. Za roky existence Money S5 jsme postupným vývojem a mnoha implementacemi dali dohromady robustní a sofistikované řešení pro společnosti obchodující na internetu – provozovatele e-shopů.

Jaká je tedy vaše výhoda oproti konkurenci a proč jste atraktivní právě pro takové společnosti jako je ZOOT?

MK: Money S5 považujeme za unikátní svou otevřeností ke klientským úpravám. I díky tomu jsme dokázali vytvořit desítky nadstavbových modulů, které jsou plně integrované do prostředí Money S5 a v mnoha ohledech se vzájemně doplňují. Právě v procesech souvisejících s provozem e-shopu nabízíme významné zefektivnění a automatizaci.

fullsizerender-1
Miroslav Koudelka a Vojtěch Pihrt při našem rozhovoru

Automatizaci?

MK: Ano. Řešíme správu dat e-shopu, včetně jazykových lokalizací všeho potřebného, řízení klientských objednávek, optimalizaci nákupu a skladových zásob, informování zákazníků o průběhu vyřízení jejich objednávek, řízený sklad pomocí mobilních terminálů s podporou skladových pozic a automatizovanou expedici s online multipickováním a navigací skladníků po optimální trase po skladu.

Na jakých technologiích je postaveno toto řešení? Jak vypadá zákaznická podpora?

VP: Vše běží na Microsoft technologiích. Money S5 je nejčastěji u klientů používané v režimu Klient/Server, kdy jsou data uložena na firemním databázovém serveru. Celé řešení je možné hostovat také v datovém centru. Díky vlastnímu vývoji disponujeme i tenkým klientem S5Lite, kterým je možné prohlížet i pořizovat nová data a doklady v jakémkoliv webovém prohlížeči. Takové řešení je vhodné pro obchodní zástupce nebo manažery.

Jak vypadá zákaznická podpora?

VP: Našim klientům nabízíme full service v podobě analýzy a samotné implementace, po které přecházíme do podpory rutinního provozu. Máme velké firmy, které požadují detailní péči, tzn. nabízíme klasicky servis 24/7, kdy má každý klient číslo na svého konzultanta. Nejedná se pouze o řešení potíží, ale rozvoj, neboť implementací nic nekončí, naše spolupráce naopak začíná. V duchu rčení „s jídlem roste chuť“ se pak u klientů věnujeme dalšímu rozvoji celého řešení a implementacím nových funkcí.

Co musí firma pro implementaci splňovat a jak probíhá samotný proces?

MK: Nejlepší zákazník je ten, který ví, co chce, jak systémově, tak finančně. Zákazník, který k tomu přistupuje zodpovědně a dokáže se zapojit. Pokud se pak pro nás rozhodne, celý proces začíná rozsáhlou analýzou, aby nás v průběhu nasazování nic nezaskočilo. Dále probíhá instalace, migrace dat, uživatelská školení, napojení e-shopu a ostrý provoz, kdy jsme klientům vyloženě při ruce. A přesně v tuto chvíli celý proces začíná. Stavíme vše na péči o zákazníka a dalším rozvoji, nabízíme komplexnost.

VP: Cena pořízení a implementace Money S5 se odvíjí od počtu uživatelů, skladby modulů, složitosti procesů i faktu, zda budeme integrovat i HW pro řízený sklad pomocí mobilních terminálů. Startovat budeme na částce kolem čtvrt milionu korun. V této částce klient dostane všechny služby, potřebné pro hladký náběh na nový systém. Už v průběhu prezentací našeho řešení, jsme schopni klienty přesvědčit, že máme hodně co nabídnout a že dokážeme řešit právě ty oblasti, které potřebují. Při analýzách pak přicházíme s naším know-how z předchozích projektů a s moduly, které již není třeba dále upravovat. Pokud se v průběhu analýzy narazí na potřebu některý modul upravit, rádi si vlastním vývojem pomůžeme. Dá se říci, že s každým novým projektem se naše řešení posouvá dál.

Jaká je vaše cílová skupina, respektive pro jaké firmy je produkt určen?

VP: Naším cílem nejsou korporátní společnosti, ale malé a střední firmy, kde je stále možnost komunikace s majiteli. Ví, proč mají oni nás a my je. Tyhle firmy nás baví.

Co byste vzkázali svým klientům?

MK: Buďte nároční.

Jak velký máte tým?

VP: Dosud jsme nerostli nijak dramaticky. V současné době je nás osm a potřebovali bychom se ještě rozrůst. Zatím jsme se rozšiřovali co do zákazníků. Máme kvalitní produkt, proto se nám neustále zvětšuje zákaznická základna. Vzhledem k velikosti naší firmy je u nás každý zaměstnanec důležitý. V malém počtu lidí, jsme schopni být velmi efektivní a dělat na velkých projektech.

V čem je vaše práce tolik atraktivní?

MK: Je to především práce na zajímavých projektech pro významné klienty, pestrost projektů, která je dána různorodostí firem, které obsluhujeme. Člověk tak nakoukne pod pokličku výroby různých komodit, nasaje elán z velkých e-commerce projektů, zjistí jaká specifika provází distribuci léčiv nebo chov dobytka a provoz ekofarmy. Vždy se navíc jedná o tak velké firmy, kdy ještě komunikujete s jejich majiteli nebo nejvyšším managementem. Jste schopni sdílet jejich potřeby a mít od nich přímou zpětnou vazbu – ideálně dobrou. 🙂

VP: Je fajn, mít možnost se při implementacích opřít o široké portfolio produktů a také o vlastní tým programátorů, kteří jsou připraveni pomoci s realizací požadavků zákazníka. Člověk má pak pocit, že to, co dělá dává smysl. Myslíme si, že je to i jeden z důvodů, proč od nás zaměstnanci neodchází jinam. Děláme to již přes 14 let a vůbec nás to nepřestává bavit.

Díky za rozhovor.