Adform: přátelská firma, kde vzniká programatická reklama

Adform: přátelská firma, kde vzniká programatická reklama

adform rep TISK-11

Místo stravenek na stáž do zahraničí a denně se potkávat (i když často jen virtuálně) s kolegy z celého světa? Globální ad tech společnost Adform má nejen jedinečný produkt, ale i zajímavou firemní kulturu. Pro dnešní trh práce je typické, že si zaměstnanci vybírají firmy, ne firmy zaměstnance. Pro spoustu lidí je velmi důležité firemní prostředí, ale udělat si ihned obrázek o prostředí zaměstnavatele není úplně jednoduché. Využili jsme proto příležitosti podívat se do lokální pobočky této společnosti a vyzpovídali zástupce klientské podpory a HR, abychom se vám pokusili zprostředkovat co nejrealističtější vhled do života v Adform.

Adform má zajímavou historii, která začala jako mnohé technologické společnosti v garáži jednoho ze zakladatelů. V Dánsku před 16 lety si ze starých počítačů společníci Gustav, Jakob a Stefan postavili svůj první ad server. Po zapracování historicky prvního zaměstnance z Litvy se ukázalo, že v jeho domovině není nouze o schopné programátory, později tak v Litvě vzniklo vývojové a servisní centrum. Dnes funguje Adform v globálním měřítku, v poslední době společnost otevřela kanceláře v Turecku, Arabských Emirátech, Singapuru nebo Bombaji a aktuálně firma buduje i pobočku i v Číně.

V pražské pobočce Adform, kterou najdete v moderních karlínských kancelářích, sedí osmičlenný tým – podporující český, slovensky a balkánský trh. Zaměstnanci mají velkou volnost a vysokou flexibilitu, není proto neobvyklé, když si v pracovní době udělají malý turnaj ve fotbálku či na Xboxu. K pohodlí přispívá také přísun čerstvého ovoce, müsli a dalších drobností.

Všichni zaměstnanci mají možnost své nápady na inovace a nové funkce zaregistrovat produktovému managementu prostřednictvím k tomu určeného procesu a jednou v roce se pak všichni zaměstnanci sjedou do centrály, kde mají kromě jiného možnost odprezentovat a prodiskutovat své nápady na tzv. „nekonferenci“ před celou firmou. Vlastní iniciativa se velmi cení, je součástí “Adform DNA”, které prostupuje celou firmou – zaměstnanci si nejdou práci odsedět, ale rozvíjet svůj potenciál a kreativitu a nebojí se dávat i přijímat feedback. Oliver Schlutter, viceprezident oddělení regionální podpory (tzv. „Platform Solutions“) popisuje důraz na nabírání a následný rozvoj talentů v organizaci. Kariérní vývoj zástupců klientské podpory v pražské pobočce jeho tvrzení jen potvrzuje.

Ondřej Týma, aktuálně působící na pozici konzultanta, začal pracovat v Adform před 4 lety na pozici kampaňového koordinátora (tedy jako podpora v první linii), aniž by měl předchozí zkušenost s marketingem. Nyní Ondřej konzultuje klíčové zákazníky, ovládá hned několik programovacích jazyků a působí jako tzv. „Subject Matter Expert“ pro ad serving reklamy. „Expanze na nové trhy přináší zajímavé kariérní příležitosti,“ zmiňuje Ondřej Bartůněk, který má na starosti vedení klientské podpory v Praze, Istanbulu, a nově i v Dubaji. Jako příklad dává kolegyni Zuzanu Neupauerovou, která nyní působí na pobočce v Singapuru a účastní se mimo jiné i obchodních cest do Japonska a jihovýchodní Asie. Zuzka si vede blog o životě v Singapuru, doporučujeme.”

Nemusíte se bát, že pro práci v Adform potřebujete technické vzdělání nebo desetiletou zkušenost v oboru. Podstatný je hlavně potenciál, motivace a nadšení. Například Zuzka vystudovala dějiny umění, po vystudování pracovala v neziskovce a následně nastoupila do Adform na pozici koordinátora reklamních kampaní. Podobnou cestu absolvoval Ondřej Bartůněk a Ondřej Týma, kteří vystudovali kriminalistiku na Policejní akademii. „Pokud se hlásíte na přímo na pozici konzultanta, vyžadujeme pochopitelně zkušenost v oboru. Talentovaný člověk však dokáže mnohé mezery překlenout, s dobrým development plánem, celkem rychle,“ říká Ondřej Bartůněk.

A jak probíhá přijímací proces? Nečekejte žádné záludné testování formou assessment centra nebo šílených bojových úkolů. Jde spíše o setkání s potenciálními nadřízenými a postupné zjišťování vzájemných představ, které má několik kol. Proces se ale snaží ve firmě zbytečně nenatahovat. “Leader týmu při náboru testuje odborné znalosti kandidátů, HR se zaměřuje na kompatibilitu s Adform DNA,“ popisuje proces Ieva Šaltenyte, HR Business Partner společnosti.

Každý nový zaměstnanec se pak během začátků vydává na stáž do centrály v litevském Vilniusu, kde nasává atmosféru a vzdělává se ohledně produktu firmy. Někdo jede na týden, někdo třeba i na půl roku. Díky otevřenému systému není také problém si domluvit stáž na jiné zahraniční pobočce. “Na firmě oceňuji mezinárodní spirit, pořád jsme v kontaktu s kolegy z jiných trhů, už 16 let fungujeme jako přátelská, neformální firma, přetrvává tu startupové nadšení,” pochvaluje Michael Štádler, který není v Adformu žádný nováček, vede pražskou kancelář z provozního hlediska a řídí obchod už od konce roku 2013.