Absolventi vysokých škol nás buď milují, nebo jsou proti nám

Absolventi vysokých škol nás buď milují, nebo jsou proti nám

pria

Vyzpovídali jsme Honzu Podzimka, šéfa Zlínské digitální marketingové agentury PRIA.
Ptali jsme se, jakou roli u nich ve firmě hraje HR, mileniálové, a co je klíčem pro udržení dobrých lidí. 

  • Honza Podzimek je spoluzakladatelem agentury PRIA, ve které působí jako “Head of PRIA”. Jeho hlavním úkolem je strategicky posouvat společnost dál, řídí se hlavně selským rozumem.
  • PRIA je zlínská digitální marketingová agentura, která se stará o kampaně společnostem jako Baťa, Volvo, R. Jelínek nebo Hennessy a řídí se misí poskytovat nejlepší možný servis, a přitom se tím bavit a přinášet zisk jak partnerům, tak sobě.

 

Kdy jste začali řešit HR?

Máme cca 40 lidí ve Zlíně a 9 v Praze, HR specialistu jsme měli už od 15 lidí, je to podle mě strašně důležité. Od nového roku budeme mít personálního ředitele, seniorního HRistu, který k nám přijde z korporátu, což bude to velká výzva jak pro nás, tak pro něj.

Jak u vás probíhá onboarding?

Máme přesně dané postupy a zpracovaný adaptační plán, který řídí manažer oddělení ve spolupráci s HR. Manažer řeší navíc specifické dovednosti zaměstnance, HR řeší procesy.

Jaké nástroje používáte pro interní komunikaci?

Máme firemní skupinu na Facebooku, jednu pro celou firmu, kde řešíme obecné věci, a pak máme skupinu pro každé oddělení, kde se řeší složitější a odbornější věci. Dále používáme Trello a google doc, úplně nám to stačí.

Zabýváte se HR marketingem a employer brandingem?

Řešíme to aktivně – na webu, sociálních sítích, používáme PPC, docela dobře motivujeme stávající zaměstnance náborovými příspěvky, aby nás doporučovali a přivedli do firmy další lidi. Radši investuji peníze takto interně, i když tím získáváme pouze jednotky lidi ročně. Pracujeme ale na sladění systému odměňování a motivačního schématu, například pro mileniály.

Jak vnímáte mileniály?

Veřejně říkám, že vysokoškoláci jsou rozlítaní a mají dost často neadekvátní očekávání. Absolventi nás buď milují, nebo jsou proti nám. Ti, kteří si uvědomují, jak to v reálném světě je, nás milují, a ti, kteří si mé názory berou osobně, jsou proti nám. To ale není na škodu, přiláká to k nám totiž ty pravé lidi – uvědomělé a pracovité.

Jaké u vás mají zaměstnanci benefity?

Máme standardní benefity jako příspěvky na sport, flexibilní pracovní dobu, ovoce a zeleninu na pracovišti. Navíc umožňujeme půjčení aut, poskytujeme slevy u zákazníků, snažíme se vycházet vstříc mladé generaci a podporovat work life balance. Oblíbeným benefitem je volno v den narozenin nebo sick day další den.

Vyhodnocujete nějak spokojenost svých zaměstnanců?

Ano, spokojenost průběžně sledují manažeři, dále probíhají kvartální pohovory a roční hodnocení spokojenosti, ve kterém sledujeme více oblastí. Ukazuje to, co si lidi myslí, a kde máme z jejich pohledu slabé stránky, na těch pak můžeme dále pracovat. Zjistíme třeba, že co je pro nás super a jasné, nemusí být vnímáno stejně ostatními. Vždy si takhle vyjasníme domněnky, dezinformace a zbavíme se komunikačního šumu.

Co je klíčem pro udržení dobrých zaměstnanců, a co pro to děláte vy?

Kvalita zakázek – pro jaké klienty pracujeme a jakým jim dokážeme být partnerem. Co se týče šíře zaměření a počtu zaměstnanců, tak je ve Zlíně v oblasti komplexního digitálního marketingu PRIA, a pak dlouho nic. U nás mohou lidé pracovat na top zakázkách. Budujeme image firmy, která pracuje pro super klienty, čímž lákáme zkušené lidi. Máme nejlepší programátory, grafiky, ppcéčkaře, markeťáky – všichni ze Zlína a okolí (nebo třeba z Olomouce).


Tým zlínské digitální marketingové agentury PRIA

Jakou máte fluktuaci?

Máme pár lidí, kteří u nás pracují více než 5 let, zbytek se docela točí. Je to tím, že jsme často prvním nebo druhým zaměstnavatelem a lidé mají tendenci zkoušet další firmy. Rádi mění práci, protože mají pocit, že je jinde lépe, a tak to chtějí vyzkoušet. Když mají málo práce, je to špatně, když mají hodně práce, je to taky špatně. Dnes je velmi těžké najít rovnováhu, aby byli lidé opravdu spokojení. Kdo se tomu přizpůsobí, vyhraje. Téma HR je jedno z klíčových pro aktuální situaci. Společnost je už nasycená, firmy nabízí hodně peněz, není to lehká situace.

Jaký je strategický směr vaší firmy?

Máme pečlivě sepsané hodnoty, poslání, firemní strategii a co chceme přinášet zaměstnancům a klientům. Naše čtyři hodnoty jsou lidskost, odbornost, užitečnost a kreativita. Snažíme se to všechno následovat a řídit se tím, znají to majitelé, partneři, management i jednotlivci. Strategie firmy je silný faktor, který lidi udrží nebo přiláká.

I PRIA se zapojila do našeho výzkumu mezd v českém online a ecommerce, více o výzkumu zde, vyplnit dotazník zde