2017: Výzkum na platy v online
2017: Výzkum na platy v online
![penize](https://www.onlinepeople.cz/wp-content/uploads/2017/05/penize-770x510.png)
Jak se pohybují odměny specialistů na online marketing? Jaká jsou očekávání vašich nově příchozích kolegů? Preferují zaměstnavatelé investovat do juniora svůj čas nebo raději investují peníze do hotového seniora? Nevíte, o kolik peněz si můžete v nové práci říct a jaká KPIs vás na dané pozici pravděpodobně čekají? Pro zaměstnance i zaměstnavatele je tu připraven náš výzkum.
Mapujeme český internetový trh práce a navazujeme tak na výsledky obdobného výzkumu z roku 2015. Jak se změnily platové hladiny u jednotlivých odborných pozic, motivace zaměstnanců a preference zaměstnavatelů při výběru nových posil do týmu?
Vyhrávají u zaměstnavatelů junioři?
Právě tam firmy preferovaly juniory, u kterých pečlivě sledovaly adaptační proces – v případě nespokojenosti následovalo ukončení pracovního poměru, pro firmy ideálně už v průběhu zkušební doby. Nechme stranou efektivitu takového rozhodnutí, ušetřené peníze za juniorní plat vyvažme nutností se takovému nováčkovi věnovat minimálně 2x tolik a 2x déle a tedy nepoměrně delší doba „delivery“. Jak se na situaci dívají tehdejší junioři? Jaké jsou jejich platové požadavky v době trvalého rychlého růstu ecommerce a minimální nezaměstnanosti? Jací specialisté v onlinu chybí nejvíce a jak jejich nedostatek firmy řeší? Jaký je posun v oblasti platové politiky či nastavování KPIs? A dostávají ženy i muži na obdobné pozici stejné peníze? Jaká je platová úroveň online specialistů ve vaší společnosti? Vyplňte náš online dotazník.
Peníze, home office a jiné benefity
Dalším tématem, kterému se ve výzkumu věnujeme, jsou nefinanční benefity, např. home office, který v roce 2015/2016 více než 90 % lidí z ecommerce vnímalo jako standard. Nová zákonná úprava, která vejde v platnost už v tomto roce, zpřísňuje pravidla pro jeho poskytování a některé z firem už chystají úpravu svých personálních předpisů.
Freelanceři vítáni
Naším výzkumem chceme oslovit širokou online veřejnost z řad zaměstnanců i zaměstnavatelů, ale také z řad freelancerů, kteří už teď tvoří významnou součást online prostředí. Výstupy zpracujeme do přehledné studie a její výsledky zveřejníme na našich stránkách. Chcete-li výsledky naší studie přednostně, napište nám na ahoj@onlinepeople.cz.
![Priprava vyzkumu](http://blog.onlinepeople.cz/wp-content/uploads/2017/05/18556043_10208532385740163_3419518988681275224_n.jpg)