Průzkum v roce 2017

Druhý ročník výzkumu byl realizován v druhé polovině roku 2017, výsledky byly vyhodnoceny na základě 700 odpovědí respondentů z online marketingu a e-commerce.

 

V porovnání s rokem 2015 si analytici polepšili o 41 % a jejich průměrné platy jsou již téměř srovnatelné s platy vývojářů. Celkově mzdy vykázaly významný nárůst – 63 % dotázaných uvedlo, že se jim znatelně zvedla mzda od posledního sledovaného období.

 

Průměrný plat pracovníka v online marketingu a e-commerce vychází o 14,5 tisíce více než je běžný celorepublikový průměr podle dat dle ČSÚ za stejné období, v reálných číslech je to 43 500 Kč, oproti 29 000 Kč. Z pozic specialistů si na platovém žebříčku stojí lépe ti, kteří se zabývají analytikou a vývojem produktů (UX), u těch seniorních z nich se platy pohybují průměrně přes 65 000 Kč.

 

Stabilně vysoké procento růstu e-commerce nahrává i trvalému růstu platů – 70 % zaměstnanců očekává jeho významný nárůst v příštím roce.

 

 

Více informací čtěte na našem blogu.